GDPR

Vores privalivspolitik

Hos Roots Clinic bruger vi et sikkert system til at kommunikere om dine personfølsomme informationer. Lægelige rapporter sendes til dig via din e-boks. Anden kommunikation eller forsendelse af journalnotater eller andre filer foregår via sikker mail (EasyMe).

Hvis du har fået udført blodprøver, kan du finde dem ved at logge ind med dit nem-id på sundhed.dk under “Laboratorieresultater”.

Hvis du har fået udført andre laboratorieprøver gennem private laboratorier, kan du finde testresultatet med dit login til nordicvms.com.

Ansatte i Roots Clinic tavshedspligt. Vi arbejder i overensstemmelse med GDPR for at passe på dine personfølsomme oplysninger. Det betyder, at vi behandler dine data og kommunikerer med dig som følger:

Opbevaring og indhentning af dine persondata

Dine personfølsomme data som f.eks. journalnotater, spørgeskema mm. formidles og opbevares via elektronisk krypteret og sikret journalføringssystem Novax. Andre persondata indhentes og opbevares via bookingssystemet EasyMe, som er et SSL-sikret system med tilhørende sikker mail. Andre persondata indhentes ved samtale under konsultationer, eller ved telefonsamtale forudgående for konsultationer.

Kun ansatte i Roots Clinic har adgang til og må se denne information. Vi videregiver ikke oplysninger til tredjepart, medmindre du har givet tilladelse hertil.

Brug for at kontakte os?

Gå til Kontakt for at finde link til at kontakte os via sikker mail, hvor du også kan vedhæfte relevante filer.

Det er ligeledes linket på Kontakt du skal bruge, når du som eksisterende klient skriver mails med opdateringer eller spørgsmål til dit forløb.

Moduler i Kronisk Sund : Gruppeforløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.

Moduler i Kronisk Sund : Online forløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.