Online workshops

Signe Søndergaard Sørensen

Bachelor i Ernæring og Sundhed fra Københavns Professionshøjskole

Med et ernæringsfaglig udgangspunkt, underviser Signe dig i madlavning, udarbejder skræddersyede madplaner og hjælper dig til nye madlavnings kompetencer med udgangspunkt i den kostprofil, der er udarbejdet for dig gennem Roots Clinic.

Signes passion er til stadighed at udforske nye fødevarer og retter, og hun elsker at udvikle nye opskrifter. Det vil man få glæde af ved personlige madlavnings sessions eller åbne  madlavning workshop. Med en glæde for at motivere og formidle sundhed og mad på et nemt og forståeligt plan, finder Signe sammen med dig frem til den rette madplan, med udgangspunkt i dine nuværende madlavnings kompetencer, madmod og madpræferencer. Målet er, at madlavningen kan bidrage til en langvarig livsstilsændring der fremmer lige netop din sundhed.

Food Coaching

Online-konsultation, 1 time

500 kr. (400 kr. + moms)

  • Kort spørgeskema udfyldt på forhånd
  • Samtale om din mad
  • Gennemgang dine spørgsmål til mad på baggrund af den livsstilsplan, som du er blevet anbefalet gennem Roots Clinic

Det får du

Professionel sparring og support omkring dine madvaner
Guidelines til hvordan du implementere specifik ernæring for dig
Evt. tilkøb af individuel madplan

Madlavnings-workshop

Max 40 tilmeldinger, 2,5 time

Intro-tilbud 250 kr. (200 kr. + moms)

  • Madlavningsundervisning på Zoom i dit eget køkken med forskellige temaer
  • Gennemgang af opskrifter
  • Mad-tips og køkken-tricks
  • Mulighed for sparring og individuelle spørgsmål

Det får du

Inden start tilsendes opskriftsamling omhandlende evt. team for workshop
Indkøbsliste
Support til at kaste dig ud i nye opskrifter og fødevare
Mulighed for at opnår nye madlavningskompetencer

Food Coaching + madplan

I klinikken, 1 time

(Skriv på signe@rootsclinic.dk for booking)

1250 kr. (1000 kr. + moms)

  • Kort spørgeskema udfyldt på forhånd
  • Samtale om din mad
  • Gennemgang dine spørgsmål til mad på baggrund af den livsstilsplan, som du er blevet anbefalet gennem Roots Clinic

Det får du

Professionel sparring og support omkring dine madvaner
Guidelines til hvordan du implementere specifik ernæring for dig
2 ugers madplan med 3 måltider om dagen + mellemmåltider/snacks
Madplan som er skræddersyet til din hverdag og individuelle behov

Tilkøb af madplan

Telefonisk, 10 minutter

500 kr. (400 kr. + moms) i forbindelse med andet forløb

  • Kort sprøgeskema udfyldt på forhånd
  • Madplan med udgangspunkt i din Functional Medicine & Nutrition Rapport

Det får du

2 ugers madplan med 3 måltider om dagen + forslag til snacks og desserter
Madplan som er skræddersyet til din hverdag og individuelle behov

Madlavnings-undervisning

Online, private session, 2 time

1250 kr. (1000 kr. + moms)

  • Madlavningsundervisning via Zoom i dit eget køkken med henblik for nemmere at kunne implementere nye vaner derhjemme
  • Madlavningsundervisning i forbindelse med evt. allerede eksisterende forløb hos Roots Clinic
  • Individuel madlavningsundervisning tilrettelagt efter dine individuelle behov og madlavningskompetencer – og præferencer
  • Gennemgang af opskrifter
  • Mad-tips og køkken-tricks
  • Mulighed for sparring og individuelle spørgsmål

Det får du

Inden start tilsendes opskriftsamling med udgangspunkt i din situation og behov
Indkøbsliste
Nye madlavningskompetencer
Support til at kaste dig ud i nye opskrifter og fødevare

Moduler i Kronisk Sund : Gruppeforløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.

Moduler i Kronisk Sund : Online forløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.

Trænger du til ny inspiration i køkkenet?

Online madlavningsworkshops hos Roots Clinic!