Slut med Irritabel Tyktarm

8-ugers Online Gruppeforløb:

SLUT MED IRRITABEL TYKTARM

Forløbet er til dig, som: 

  • Har irritabel tyktarm (IBS) (uanset hvilken variant du har)
  • Er træt af at løbe maven mod en mur med beskeden: ”Spis nogle flere fibre!”
  • Er faret vild og famler i blinde blandt alle de forskellige trend-diæter og kosttilskud, der findes derude
  • Synes du har prøvet det hele uden at finde en løsning
  • Er træt af kun at kunne spise de samme 5-10 fødevarer – du vil gerne komme videre fra en meget restriktiv kost
  • Er forvirret over, hvad der trigger dine symptomer
  • Ønsker hjælp til at sikre, at du får nok af alle de vigtige næringsstoffer – selvom der måske er nogle ting i kosten, du ikke tåler så godt
  • Er klar til at få eksperthjælp til at hjælpe dig med at navigere i både kost, kosttilskud, motion og andre livsstilsområder, som har dokumenteret effekt på irritabel tyktarm

Med andre ord: Til dig, som er klar til at få styr på din irritable tyktarm!

8-UGERS ONLINE GRUPPEFORLØB: SLUT MED IRRITABEL TYKTARM

Forløbet er for dig, som er klar til at få eksperthjælp til dine fordøjelsesproblemer på en fleksibel og overskuelig måde. Forløbet med mere end 10 timer + materiale koster dig mindre end 2,5 times konsultation i klinikken gør!
PRIS: 3.497 kr (mulighed for ratebetaling)
Du får:
  • Ugentlige online gruppemøder med Tine
  • Alt du bør vide om irritabel tyktarm – hvilken variation har du, og hvilke særlige råd gælder netop for dig?
  • Alt du bør vide om din kost: Er der nogle triggere? Og hvordan kommer du udover at reagere på mange fødevarer?
  • Alt du bør vide om kosttilskud til irritabel tyktarm: Hvilke passer til dig og din problematik?
  • Alt du bør vide om irritabel tyktarm og motion, stress, søvn og andre livsstilsområder – byg dit tarmsunde fundament!
  • Indsigt i sund kost – hvordan skal din kost sammensættes med vitaminer, mineraler, protein, fedt, kulhydrater og fibre?
  • Madplan og måltidsforslag til både morgenmad, frokost, aftensmad, snacks og tilbehør
  • 4-ugers abonnement til kostregistreringsprogram, hvis du ønsker det (ikke et must, men et læringsværktøj)
  • Oplev støtte og fællesskab i dialog med andre, som er i samme situation som dig!
  • Fordøjelsesdagbog, som følger dig gennem forløbet
  • Handouts med tips, som du kan printe og bruge gennem forløbet og bagefter!
  • Adgang til lukket Facebookgruppe med alle deltagere, hvor I kan støtte hinanden, og hvor vi deler viden
  • Rabatkode til 20% rabat på konsultationer hos Tine i klinikken
  • Rabatkode til 25% rabat på udvalgte kosttilskud

– For at DU får mest muligt ud af forløbet, er der pladsbegrænsning på 12 deltagere!

Skriv til tine@rootsclinic.dk, hvis du har spørgsmål.

SÅDAN FOREGÅR DET

  • Næste hold starter 20. september 2022
  • Tarm-Tirsdag! Hver tirsdag i 8 uger (og en enkelt torsdag) mødes vi online i 1-1,5 time. Tine holder et lille oplæg efterfulgt af fælles dialog om hver uges tema og program. Vi tjekker derfor ind hver uge, og du har mulighed for løbende at stille de spørgsmål og dele de oplevelser, som kommer op.
  • Kan du ikke deltage nogle af datoerne? Bare rolig, alle oplæg optages, så du kan se dem bagefter!
  • OBS: Jeg vil ikke anbefale dig dette forløb, hvis du har eller tidligere har haft en spiseforstyrrelse.

 

PROGRAM

  • d. 20/9 kl. 19.30-21: Intro til forløbet. Forstå irritabel tyktarm og dine symptomer. Hvad kan være årsagen bag, og hvordan undersøger du det nærmere?
  • d. 27/9 kl. 19.30-20.30: Kend og byg dit tarmsunde fundament: Kost, stress, motion & søvn
  • d. 4/10 kl. 19.30-21: Variationer af irritabel tyktarm: Forstoppelse eller løs mave? Eller primært oppustethed og luft i maven? Alle problemer løses ikke ens. Vi justerer, så det passer bedst til dig, og tager højde for tip til de forskellige variationer.
  • d. 11/10 kl. 19.30-20.30: Kost og irritabel tyktarm: Hvad, hvordan, hvorfor og hvornår? Lær hvordan du slipper for en restriktiv kost over tid.
  • d. 20/10 kl. 19.30-21: Kosttilskud til irritabel tyktarm: Hvad skal du vælge? Alt om probiotika, fordøjelsesenzymer, fibre, vitaminer, mineraler m.m.
  • d. 25/10 kl. 19.30-20.30: Trouble-shooting og andre mulige symptom-triggere – mere end bare mad!
  • d. 1/11 kl. 19.30-21: Fokus på tarmflora: Sådan får du en tarmflora i trivsel – også med irritabel tyktarm
  • d. 8/11 kl. 19.30-20.30: Din kost på længere sigt – sådan arbejder du med kost og livsstil efter forløbet, så du sikrer dig bedst mulig tarmsundhed og en sund tarmflora over tid. Vi afrunder og sender dig godt videre på din fordøjelsesrejse!

Om Tarm-Tine

Tine Jørgensen er kandidat (cand.scient.) i Klinisk Ernæring fra Københavns universitet, og er medstifter og medejer af Roots Clinic. Fra flere hundrede klienter er hun erfaren i at rådgive i sundhed, både sundhedsoptimering og med udgangspunkt i en sygdom eller helbredsudfordring – og i særdeleshed mave-tarm lidelser. Tine har opbygget dette forløb fra et videnskabeligt udgangspunkt kombineret med hendes erfaring fra klinikken. Til dagligt hjælper hun folk med at navigere i deres fordøjelsesproblemer – både simple og meget svære fordøjelsesproblemer – og løsninger på dem. Der er ofte gode, effektive og naturlige muligheder, som kan afhjælpe eller som minimum lindre problemerne – men det kan være en jungle selv at skulle navigere i uden hjælp. Hvis du ønsker hjælp fra een af Danmark største tarm-nørder, så er du gået helt rigtigt.

Læs meget mere om Tine her

Det siger Tines klienter

Trænger du til ny inspiration i køkkenet?

Online madlavningsworkshops hos Roots Clinic!

Moduler i Kronisk Sund : Online forløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.

Moduler i Kronisk Sund : Gruppeforløb

Uge 1: Kronisk Sund - En intro til forløbet og principperne
Du bliver introduceret til Kronisk Sund forløbet, og du opnår en overordnet forståelse for principperne. Du lærer, hvordan du skal tilgå principperne – trin for trin.

Uge 2: Mad som Medicin
Du lærer, hvordan kost og ernæring påvirker din sundhed og sygdom. Vi gennemgår, hvordan de forskellige næringsstoffer (kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler mm.) kan tilpasses dine individuelle behov.

Uge 3: Inflammation
Du lærer, hvad inflammation er for en størrelse. Hvad er akut og kronisk inflammation? Og hvad har det af betydning for dine symptomer eller din sundhed? Og ikke mindst, hvordan kan du lindre en kronisk inflammation?

Uge 4: Overvægt/overfedt og konsekvenser
Overvægt eller overfedt på kroppen er med til at øge risikoen for mange sygdomme og forværre mange sygdomsparametre – herunder inflammation og kroniske lidelser. Du lærer hvorfor og hvordan du opnår en sund kropsvægt.

Uge 5: Inflammation 2
Fortsættelse fra første del af inflammation i uge 3. Hvad betyder inflammation for dine symptomer og din sundhed? Hvornår er inflammation godt, og hvornår er det skidt? Du lærer, hvordan du med mere kendskab til inflammation kan lindre dine symptomer.

Uge 6: Træning & Bevægelse
Træning og bevægelse er en af de vigtigste anti-inflammatoriske gaver, som man kan give sig selv. Du lærer, hvordan bevægelse og træning påvirker din sundhed. hvad forskellen på bevægelse og træning er, samt hvordan du i din hverdag kan integrere bevægelse, så det passer til dig.

Uge 7: Mave-tarm funktion & Sund fordøjelse
Vores fordøjelse er meget ofte afgørende for vores overordnede sundhed. Ubalancer i mave-tarm funktionen er relateret til mange kroniske lidelser og autoimmune sygdomme. Du lærer, hvordan du kan se nærmere på din fordøjelse, hvordan du kan optimere den og bruge den som et redskab for et bedre helbred.

Uge 8: Energi - Hvad er energi?
Energi er måske ikke hvad du tror. Energi er grundlaget for vores eksistens, og derfor også helt afgørende for, at vores celler fungerer optimalt. Hvad er mekanismerne, og hvad kræver det for, at vores celler kan lave energi og forblive sunde? Du lærer bl.a. hvilke næringsstoffer energiproduktioner kræver, og hvordan du du kan optimere din livsstil herefter.

Uge 9: Krop, Psyke, Sind og Livsanskuelse
Kost og bevægelse er ikke hele billedet. Vores mentale, psykiske og emotionelle tilstand er ligeså vigtig for vores sundhed. Hvordan ser du på livet, hvad er dine trossystemer og dit mindset? Og hvorfor er det så utroligt vigtigt, når du vil optimere din sundhed? Du lærer bl.a. om meditation og andre øvelser, som kan løfte overensstemmelsen mellem vores krop, sind og psyke.

Uge 10: Afslutning og Opsummering
Tillykke med at have fuldført dit Kronisk Sund forløb! Vi runder af og opsummerer alle de moduler vi har været igennem, og fremhæver vigtige pointer fra modulerne. Der er rum til spørgsmål og refleksioner om din videre rejse til optimeret sundhed.